Search
  • nienketolhuijs

Recept pindakaas

Updated: Apr 15

Zelf pindakaas maken is peanuts! En doordat er geen olie, suiker of zout wordt toegevoegd, is het een stuk gezonder dan sommige alternatieve pindakazen.


Ingrediënten voor 1 potje:

  • 350 g pinda’s (ongezouten)


Bereiding

  1. Als je ongebrande pinda’s gebruikt: rooster de pinda’s 15 minuten op een met bakpapier beklede bakplaat in een voorverwarmde oven op 180 graden. Als je al gebrande pinda’s gebruikt kan je door naar stap 2.

  2. Vermaal de pinda’s in de keukenmachine of blender tot de olie uit de pinda’s loopt. Dit kan even duren en ja, dit maakt lawaai. Laat de machine draaien totdat het een smeuïg mengsel is geworden. Et voila, de pindakaas is gemaakt. Makkelijk he?

Hou je van stukjes noot in je pindakaas? Haal na een paar minuten malen 2 eetlepels pinda uit de keukenmachine en voeg deze weer toe als de pindakaas klaar is.


Deze pindakaas kan je altijd en overal eten! Meng door de havermout, smeer op je boterham, gebruik als dip of snoep een lepel als tussendoortje. Daarnaast kan je deze pindakaas ook gebruiken als basis voor satésaus.


Je kan de pinda’s in dit recept natuurlijk vervangen door alle noten en/of zaden die jij lekker vindt. Probeer bijvoorbeeld eens hazelnoot/cashewnootpasta. Smakelijk!


Recent Posts

See All